Nieuws

Het coronavirus: antwoord op veelgestelde vragen voor ondernemers

Gepubliceerd: 27-03-2020,
Het coronavirus, COVID-19, raakt ons wereldwijd. Fysiek, maar ook zeker economisch. Maatregelen om verspreiding van het virus te voorkomen, hebben veel impact op ondernemingen. En dat roept vragen op.

Valt het coronavirus bijvoorbeeld onder de dekking van je AOV? En krijg je een uitkering wanneer je (preventief) in quarantaine moet wegens het coronavirus? We hebben een aantal veelgestelde vragen voor ondernemers onder elkaar gezet. 

 

“Ook verzekeraars zullen de komende tijd met oplossingen komen om de ondernemer in Nederland te helpen. Dit kan door sluimerdekkingen en het versoepeld weer activeren van de polis. Let wel op dat als je in de tussentijd arbeidsongeschikt raakt er mogelijk geen dekking is.”

Jelle J. de Boer | manager OnlineAOV

 

Ik maak me zorgen over mijn gezondheid, wat moet ik doen?

Volg de actuele richtlijnen van het RIVM

Ik heb een AOV. Moet ik mij ziekmelden als ik besmet ben met het coronavirus?

Wanneer je ziek bent door het coronavirus kun je je ziekmelden bij De Amersfoortse via het online formulier arbeidsongeschikt melden

Valt ziekte door het coronavirus onder de dekking van mijn AOV?

Heb je het coronavirus dan kan het zijn dat dit onder de dekking van je AOV valt. Dit is afhankelijk van de ernst van de klachten. Als wij hebben vastgesteld dat je vanwege de ernst van de klachten niet kan werken, dan ben je arbeidsongeschikt. In dat geval start de uitkering na de eigen risico periode. De duur van deze periode staat vermeld op je polisblad.

Krijg ik een uitkering wanneer ik (preventief) in quarantaine moet wegens het coronavirus?

Preventieve quarantaine valt niet onder de dekking van je arbeidsongeschiktheidsverzekering. 

Welke maatregelen neem ik voor mijn onderneming en werknemers?

Hiervoor verwijzen wij je door naar de pagina met informatie over corona (maatregelen) voor werkgevers. 

Ik heb een afspraak staan met iemand van De Amersfoortse, gaat die afspraak door?

Als deze afspraak niet telefonisch kan plaatsvinden, gaat de afspraak nu niet door. Er wordt contact met je opgenomen om af te stemmen welke mogelijkheden er zijn.

Meer informatie over het steunpakket voor ondernemers?

Boostz organiseerde een webinar over het steunpakket voor ondernemers in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Stichting MKB Financiering. Bekijk het webinar terug via onderstaande link.

Webinar terugkijken